Erzurum'da yapılan bir proje araştırmasında eğitim sisteminin uygulamadaki tutarlılığı konusunda öğrencilerin eğitim uygulamalarından tam olarak verimli bir şekilde faydalanamadıkları ve kendilerine yeterince söz hakkı verilmediği ortaya çıktı
Erzurum Lisesi öğrencileri Berkan Şenol ve Hatice Çankaya, tarafından TÜBİTAK projesi kapsamında hazırlanan "Eğitim Sisteminin Uygulamadaki Tutarlılığı ve Teori- Pratik Uyumunun İncelenmesi, Öğrenci Gözüyle Eğitim" adl Cricket çakmak ı proje çalışmasında öğrencilerin kendilerine yeterince söz hakkı verilmediği görüşü hakim oldu.
Hazırladıkları projede, eğitim sistemindeki uygulamaların başarıya ulaşma derecesini öğrenci gözüyle incelemeye çalıştıklarını belirten Erzurum Lisesi öğrencileri Berkan Şenol ve Hatice Çankaya, "Bu güne kadar eğitimde başarının arttırılması için birçok akademik ve siyasal çalışma yapılmıştır. Bu çalışmalarda hedef kitle hep öğrenciler olmasına rağmen, öğrencilerin bu uygulamalara nasıl baktıkları sorgulanmamıştır.
Çalışmada, alan araştırması, mülakat ve anket yöntemleri kullanılarak öğrencilerin okul, eğitim, ders, öğretmen ve yöntemler konusunda fikirleri alınmaya çalışılmıştır. Böylece eğitim konusunda ileri sürülen teorik bilgilerle uygulamadaki sonuçların uyuşup uyuşmadığı incelenmiştir.
Araştırma evreni olarak Erzurum'da rastgele seçilmiş 111 kişilik grup üzerinde uygulanan ankette, öğrencilerin eğitim uygulamalarından tam olarak verimli bir şekilde faydalanamadıkları ve kendilerine yeterince söz hakkı verilmediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca okullarda kaynakların verimli kullanılmadığı da araştırma sonucunda ortaya çıkmıştır" diye konuştular.
EŞİT EĞİTİM UYGULAMASI YOK
Araştırmanın sonucuna göre ülke genelinde eşit eğitim uygulamasının da olmadığını ifade eden öğrenciler, " Öğretmenlerin ders işleyiş sisteminde çoğunlukla verimli yöntemlere başvurmadıkları, eğitim araç gereçlerinin yetersizliği, öğrencilerin fikirlerinin yeterince alınmadığı ve okulların cazibe merkezi olmaktan uzak olduğu bilgilerine ulaştık. Araştırmamız, anket değerlendirme sürecinin ilerletilmesi, bulgulara yönelik çözüm yollarının araştırılması ve bunların belirlenmesi gibi işlemleri içermektedir" dediler
Kategori : GÜNCEL