Sony Eurasia A.Ş. Genel Müdürü Mohsen Noohi, “Şimdiye kadarki TV izleme şeklini değiştirerek, tüketicileri, inanılmaz bir 3D yolculuğuna, online bir eğlence dünyasına, sinematik bir ekranın güzelliğinin keyfini çıkarmaya davet ediyoruz." dedi.
Noohi, Sony’nin yeni ev eğlence serisinin getirdiği konsept ve Bravia TV’lerin tanıtıldığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, dünyadaki finansal krizin Türkiye de dahil olmak üzere bir çok ülkeyi etkilediğini belirterek, özellikle Japon şirketlerinin, yenin 1 sene içerisinde yüzde 28 değer kazanmasından dolayı bu dönemde daha çok zorlandığını söyledi.
Finansal krizin Sony’nin satışlarını da etkilediğini ancak maliyetleri azalttıklarını ifade eden Noohi, 28 dolara inen hisse fiyatlarının şimdilerde 37-38 dolara kadar çıktığını bildirdi.
Geçen yıl Türkiye’de olumlu adımlar atıldığını, ÖTV teşviklerinin satışları artırdığını ifade eden Noohi, yine de sektörün genelinde düşüşler olduğunu bildirdi.
Noohi, sektörde genel olarak yüzde 17 düşüş yaşandığına dikkati çekerek, geçen sene Sony’nin yüzde 2 büyüdüğünü hatırlattı.
Ürün fiyatlarını bu sene çok daha rekabetçi olarak belirlediklerini dile getiren Noohi, Türkiye’de kameralarda yü avukat seo zde 70’lik bir pazar payına ulaştıklarını, bu yıl çıkacak olan 40 filmin 3D teknolojisiyle, bunların 17’sinin de Sony kameralarla çekildiğini söyledi.
Noohi, Türkiye’nin, Sony için büyüyen pazarlar arasında en önemlisi olduğunu vurgulayarak, “Her Türkte Sony markalı bir ürün olsun istiyorum bizim vizyonumuz bu. Her yıl 1 milyon ürün satıyoruz Türkiye’de, 18 milyon hane var. Gelecek yıl satışlarımızı yüzde 30-40 oranında artırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Sony olarak, her geçen gün Türkiye’de etkinliklerini artırdıkları ve Türk ailelerin oturma odasını değiştireceklerini söyledi.
Noohi, bu yıl içerisinde piyasaya çıkacak olan Bravia TV 2010 serisine ilişkin şunları söyledi:
“Şimdiye kadarki TV izleme şeklini değiştirerek, tüketicileri, inanılmaz bir 3D yolculuğuna, online bir eğlence dünyasına, sinematik bir ekranın güzelliğinin keyfini çıkarmaya davet ediyoruz. Full HD 3D gibi şaşırtıcı yeni teknolojileri, yenilikçi Monolithic Design konseptimizle yaratılan etkileyici tasarım ve online içerik dünyasına kolay erişimle birleştiriyoruz. Yeni Bravia TV serisi, yenilikçi bir Monolithic Design cazibesine sahip. Tüketicinin, televizyonunu, yaşam alanına en mükemmel şekilde uyarlamasına yardımcı olmak için eşsiz bir minimalist ve fonksiyonel bir tasarım kullanıyor. Televizyon ister açık ister kapalı olsun zarif tasarımı ile odanın en mükemmel dekoratif öğelerinden biri oluyor. Televizyonun 6 derecelik bir açı ile eğilmesine olanak tanıyan bu konsept, TV ve hoparlörlerin, alçak modern mobilyalar üzerine konularak, son derece ideal bir izleme ortamı yaratılmasını sağlıyor. Gerçek bir heykel gibi. Rakiplerimizin çoğunda 3D aygıtları var ama hiçbiri bütün bileşenlere sahip değil. Biz sunduğumuz bu konsepte ’lensten göze deneyim’ diyoruz.”
Noohi, şu anda piyasanın yüzde 80’ini televizyon satışlarının oluşturduğunu belirterek, toplam televizyon satışlarının yüzde 10’unu, Türkiye’deki satışlarının da yüzde 5-7’sini 3D özellikli televizyonların oluşturmasını hedeflediklerini bildirdi.
BİLGİSAYAR OLMADAN TELEVİZYONDA İNTERNET ERİŞİMİ
Sony Eurasia A.Ş. Bravia TV Ürün Müdürü Ersin Kösoğlu ise, yeni ürünleri hakkında bilgi vererek, Monolithic Design konseptinin, Sony tarafından 2010’da çıkarılan yeni Bravia TV’ler, Blu-ray Disc oynatıcılar ve Ev Sineması sistemlerine kadar tüm ev eğlence ürünlerinin merkezinde yer aldığını ifade etti.
Kösoğlu, Yeni Bravia TV serisine ilişkin şu bilgileri verdi:
“Full HD 3D’nin çıkışıyla birlikte ev eğlencesini yepyeni bir boyuta taşıyor. Bulanık, renklendirilmiş resimler ve karton gözlükler devri kapanıyor. Çünkü Sony’nin yarattığı 3D dünyası gelişmiş sıralı çerçeve teknolojisini kullanıyor. Yüksek teknolojili Active Shutter gözlükler, surround ses sistemi ve gerçek yaşama benzeyen Full HD 3D aksiyonun cazip dünyası, oturma odalarını ve ev eğlencesini tamamen değiştiriyor. Bravia İnternet TV ile İnternet’ten yayın hizmetlerine erişimi kolaylaştırıyor. İnternet’e kablosuz bağlanarak, Dailymotion gibi sitelerden doğrudan tam ekran video akışı sağlanabiliyor. Bravia İnternet Araçları ile televizyona çevrimiçi uygulamalar da yüklenip, Twitter, Flickr, Facebook ve diğer pek çok sevilen sosyal medya ağları rahatlıkla takip edilebiliyor. Şu anda 17 siteye bağlanabiliyor. İlerleyen günlerde bu sayı artacak. İçeriği lokalize etmek için de çalışmalarımız sürüyor. Bir kaç lokal içerik sağlayan kuruluşlarla da görüşmelerimiz başladı. Televizyondaki görüntülere gerçek sinema görüntüsü hissi vermek için ise yine Sony’ye ait olan yenilikçi LED arka aydınlatma teknolojisini kullanıyor.
Sahip olduğu çevreci özelliklerle de enerji tasarrufu sağlayarak, hem doğaya hem de evin bütçesine katkıda bulunuyor. Bravia TV’lerdeki Ambient Sensor, odadaki ışığın parlaklığını ve hatta renk ısısını otomatik olarak tespit ediyor, böylece TV, görüntüyü, minimum çaba ve enerji harcaması ile izleyiciye en uygun kalitede sunabilmek üzere kendi kendine ayarlama yapabiliyor.”
Kategori : BİLİM - TEKNOLOJİ