Metrobüs hattının 2010 yılı içinde Avcılardan Beylikdüzü’ne uzatılması planlanıyor.
İETT Genel Müdürlüğünün 2009 yılı faaliyet raporu, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinde oy çokluğuyla kabul edildi.
İETT Genel Müdürü İstanbul toplu taşımına yeni giren metrobüsle ilgili bilgi verdi. Metrobüsün şu anda yaklaşık 42 kilometrelik bir mesafede 33 durakta taşıma yaptığını, 2010 yılı içinde ise hattın Avcılar'dan Beylikdüzü'ne uzatılmasının planlandığını belirten Baraçlı
Deniz kumu , metrobüs hattında yüksek kapasiteli 300 araçla günde 3 bin 300 sefer yapıldığını söyledi.
METROBÜS'ÜN FAYDALARI
Metrobüs sayesinde 80 bin aracın trafikten çekildiğini, bu sayede günlük 623 ton karbondioksitin havadan eksildiğini ve 242 ton akaryakıt tasarrufu sağlandığını ifade eden Baraçlı, ''Metrobüs ayrıca yolcu başına seyahat süresinden günlük 109 dakika ve yıllık 28 günlük bir kazanç sağlamaktadır. Bu avantaj, İstanbullulara yaşam süresi boyunca ortalama 5.5 yıl kazandırmış, ekonomiye ve iş gücüne de büyük ölçüde katkıda bulunmuştur'' dedi.
METRO ÇALIŞMALARI
Metro çalışmaları ve yatırımları hakkında da bilgi veren Baraçlı, şöyle konuştu:
''Otogar Bağcılar Olimpiyat Köyü Raylı Sistem inşaatı yapımı için 484 milyon 115 bin lira, Sultançiftliği Edirnekapı Raylı Sistem İnşaatı Yapımı için 13 milyon 638 bin lira, Edirnekapı Topkapı Uzatma Raylı Sistem İnşaatı için 26 milyon 293 bin lira, Beyoğlu Karaköy Tünel Hattı Restorasyon ve Drenajı için 1 milyon 287 bin lira, Raylı Sistem müşavirlik giderleri için 3 milyon 873 bin lira, kamulaştırma giderleri için 9 milyon 995 bin lira, bina alım ve kamulaştırma için 22 milyon 363 bin lira, 100 Capacity otobüs alımı için 94 milyon 457 bin lira, 50 lastik tekerlekli tramvay alımı için 111 milyon 458 bin lira, hizmet tesisleri için 5 milyon 81 bin lira, Anadolu Garajı'na atık su tesisi yapımı için 214 bin lira, Metrobüs hattına güvenlik sistemi yapımı için 371 bin lira olmak üzere toplam 773 milyon 151 bin lira yatırım yapılmıştır.''
RAYLI SİSTEM DENEME SEFERLERİ
Hayri Baraçlı, Esenler-Kirazlı, Kirazlı-Başakşehir/Olimpiyat Stadı raylı sistemlerinin 2010 yılı içerisinde deneme seferlerinin başlatılmasının hedeflendiğini belirterek, İETT Müzesi'nin kurulması yönünde çalışmaların da devam ettiğini kaydetti.
Kategori : GÜNCEL